Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
+5
Pystykarsija
ikilika
taavettimies
outsider
mikap
9 posters
Sivu 1 / 1
Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Alkoi kytkin tempuilee lumia auratessa. Vaihteen vaihtaminen alkoi tökkiä kun kytkimen nosti ylös ja kun painoi kytkimen uudestaan alas niin vaihde
ei mennyt päälle. Tarkistin kytkimen työsylinterin ja huomasin, että nestettä oli vuotanut ulos. Tarkistin myös nesteen säiliöstä. Nesteen pinta oli vajaa. Lisäsin nestettä, mutta kytki ei toiminut edelleenkään normaalisti. Nyt olen uusinut työsylinterin tiivisteet ja nesteet. Edelleenkään kytikin ei toimi normaalisti. Nyt mietin onko vika pääsylinterillä vai jopa itse kytkimessä. Koneella ajettu n. 2800 h.
Saan vaihteet aihdettua, kun teen kytkimellä pientä edestakaista liikettä kytkimen ollessaan lähes pohjassa.
Neuvoja kaivataan.
ei mennyt päälle. Tarkistin kytkimen työsylinterin ja huomasin, että nestettä oli vuotanut ulos. Tarkistin myös nesteen säiliöstä. Nesteen pinta oli vajaa. Lisäsin nestettä, mutta kytki ei toiminut edelleenkään normaalisti. Nyt olen uusinut työsylinterin tiivisteet ja nesteet. Edelleenkään kytikin ei toimi normaalisti. Nyt mietin onko vika pääsylinterillä vai jopa itse kytkimessä. Koneella ajettu n. 2800 h.
Saan vaihteet aihdettua, kun teen kytkimellä pientä edestakaista liikettä kytkimen ollessaan lähes pohjassa.
Neuvoja kaivataan.
mikap- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Toki noillakin tunneilla voi olla vikaa itse kytkimessä,mutta hiukan epäilen.
Tuntuis enempi ilmaongelmalta .Kannataisiko vielä kerran ilmata systeemi.
Oliko kytkinsylinterissä kulumaa??
Tuntuis enempi ilmaongelmalta .Kannataisiko vielä kerran ilmata systeemi.
Oliko kytkinsylinterissä kulumaa??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Ilmattu on. Paine vaikutti olevan ok. Kulumia en havainut vaikka katsoin kytkin sylinterin lampulla.
mikap- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Kyllä sieltä itse kytkimen puoleltakin voi olla jotain hajalla noilla tunneilla, hidas tuntimittari niin ei ole mikään ihme.
Talvellahan nuo yleensä alkaa reistaamaan, näkyy 1490:kin tiputtavan pääsylinteriltä nestettä kopin lattialle.
Systeemi on kyllä varsin helppo ilmata kun säiliö on niin ylhäällä, ilmaantuu suorastaan "itsestään"..
Edit: samaan aikaan kirjoiteltiin näköjään mikap:n kanssa
Talvellahan nuo yleensä alkaa reistaamaan, näkyy 1490:kin tiputtavan pääsylinteriltä nestettä kopin lattialle.
Systeemi on kyllä varsin helppo ilmata kun säiliö on niin ylhäällä, ilmaantuu suorastaan "itsestään"..
Edit: samaan aikaan kirjoiteltiin näköjään mikap:n kanssa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Huomasin nestetä laittaessani, että kun ilmaruuvi oli auki niin neste kulki läpi. Tosin tämän jälkeen viellä paineella ilmattiin. Sitä pääsylinteriä olen kanssa yrittänyt tarkastella, sielläkin kyllä näkyy märkää (ahdas paikka), mutta en pysty toteamaan tuleeko neste sylinteriltä vai onko ne roiskeita. Säiliötä kun täytettiin niin siitä meni vähän myös yli. Täytyy nyt alkuviikosta pyytää jotain alan miestä katsomaan, että missä vika.
mikap- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Minkälaista nestettä lisäsit? Taaveteissa on käytössä vihreä LHM-öljy, ei jarrunestettä missään nimessä! Jos ei ole sitä citroenissa käytettävää LHM:ää niin voit käyttää myös mineraali atf-öljyä, eli automaattilaatikkoöljyä, muttei synteettistä.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Ostin nesteen samalla kun hain tiiviste sarjan traktori huollosta. Ihan oikeata tavaraa tuli laitettua.
mikap- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Hyvä! On täällä vaan ollut juttua siitäkin kun on jarrunestettä lisätty ja ihmetelty miksi gummit vuotaa... Ajattelin tässä kohtaa varmistaa ettei kyse ole siitä
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
uusiappa se pääsylinteri,vikapaekka taetaa olla siellä jos pumppaamalla toemii,ylleesä tuolla korjaantuupi
Vierailija- Vierailija
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Nimimerkki Pystykarsija vastaa.Lueppa tuo minun Casen katkaisu juttu kaikkine vastauksineen ja mihinkä lopputulokseen tulin kytkimen toimimattomuudesta.
Pystykarsija- David Brown : DB 880 ja case 1390
Viestien lukumäärä : 8
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
En tiijä onkos täällä jossain jo vastattu?mutta MIKS Taaviin sitten tulee sitä LHM-öljyä?
Onkos siellä kumit erilaista materiaalia? jos noin on niin sinnehän voi sitten joku laittaa vahingossa tavalliset kumitkin mitä autoissa on ja näin ollen ei taaskaan kytkin toimi!
Huono juttu mun mielestä tuo erikoisöljy kun moni tottunu normi nesteitä käyttämään autoissa vuosikymmeniä!
En sitten tiedä onko tuossa LHM systeemissä muuta hyötyä kuin että se neste ei vissiin kerää vettä itteesä kuten jarruneste? Citroenin kyllä ymmärtää kun on jousituskin erilainen
Onkos siellä kumit erilaista materiaalia? jos noin on niin sinnehän voi sitten joku laittaa vahingossa tavalliset kumitkin mitä autoissa on ja näin ollen ei taaskaan kytkin toimi!
Huono juttu mun mielestä tuo erikoisöljy kun moni tottunu normi nesteitä käyttämään autoissa vuosikymmeniä!
En sitten tiedä onko tuossa LHM systeemissä muuta hyötyä kuin että se neste ei vissiin kerää vettä itteesä kuten jarruneste? Citroenin kyllä ymmärtää kun on jousituskin erilainen
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1953
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Samaa oon ittekkin ihmetelly että miksi jarruöljyä eikä perus jarrunestettä. Harvemmin vissiin kukaan löytää sopivia gummeja autojen jarruosa-valikoimasta.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Onko jarrukomponentit Girlingin toimittamia helbeitä? Ajattelin, että olisiko tuo neste heikäläisen toimittajan yleiskamaa?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5112
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
On tuolla LHM:llä hyviäkin puolia jarrunesteeseen verrattuna:
-ei ime vettä itseensä ollenkaan samalla tavalla kuin jarruneste
-ei ole syövyttävää(maalipinnoille tuhoisaa)
-ei ime vettä itseensä ollenkaan samalla tavalla kuin jarruneste
-ei ole syövyttävää(maalipinnoille tuhoisaa)
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Kyllä jarrusylinterit on Girlingin tuotteita.
En pidä LHM-nestettä minään ongelmana ja tuossahan tulikin jo hyvät puolet edellä mainittua.
En pidä LHM-nestettä minään ongelmana ja tuossahan tulikin jo hyvät puolet edellä mainittua.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
No ei se autoissakaan jarrunesteet maaleja vie vaikka on pellit ympärillä kokonaan,trktoreis ei taida aina olla?
Eikös uusissa autoissa ole jotain silikonijarrunestettä kuuleman mukaan? taitaa olla siinä sitte ominaisuudet erilaisia?
Eikös uusissa autoissa ole jotain silikonijarrunestettä kuuleman mukaan? taitaa olla siinä sitte ominaisuudet erilaisia?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1953
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Taitaa olla niin että jarrunesteiden hygroskooppisuus on haettu ominaisuus. Järjestelmään joutuu joka tapauksessa pikkasen vettä huohotusreiän kautta ja se pitää saada jonnekkin, ettei se kerry järjestelmän alimpiin paikkoihin ruostuttamaan tai pahimmassa tapauksessa jäädy vaikkapa pyöräsylinteriin. On sitten päädytty liuottamaan se jarrunesteeseen. Nesteet ovat normaalisti glykolipohjaisia (vaikka mausta ei arvaisi). Vesi laskee nesteen kiehumispistettä ja siksi neuvotaan vaihtamaan parin vuoden välein. Samalla saadaan vesi pois.
Nämä silikonipohjaiset uudet (DOT 5) nesteet imevät huonommin vettä ja siksi niiden vaihto on vielä tärkeämpää. Silikoninesteiden kiehumispiste on muutaman kymmenen astetta korkeampi ja siksi niitä käytetään varsinkin kisakäytössä, jossa jarrut joutuvat luontojaan lujille. Silikoni puristuu myös himpun kasaan ja näin saadaan parempi jarrutuntuma muuten hyvin jäykässä jarrujärjestelmässä. Jarruttaminen kisassa on taitolaji vaikka jotku koiranleuat sanovat että se on vauhdin surma.
Eihän se jarruneste maalia pilaa jos se pysyy purkissa. Mutta jos sitä kaatuu maalipinnalle eikä sitä heti putsaa pois, niin kohta on kiilto hävinny. Muuten, ettei vain olisi se LHM myös vettä liuottavaa niinkuin "oikeilla" hydrauliöljyillä on taipumus.
Nämä silikonipohjaiset uudet (DOT 5) nesteet imevät huonommin vettä ja siksi niiden vaihto on vielä tärkeämpää. Silikoninesteiden kiehumispiste on muutaman kymmenen astetta korkeampi ja siksi niitä käytetään varsinkin kisakäytössä, jossa jarrut joutuvat luontojaan lujille. Silikoni puristuu myös himpun kasaan ja näin saadaan parempi jarrutuntuma muuten hyvin jäykässä jarrujärjestelmässä. Jarruttaminen kisassa on taitolaji vaikka jotku koiranleuat sanovat että se on vauhdin surma.
Eihän se jarruneste maalia pilaa jos se pysyy purkissa. Mutta jos sitä kaatuu maalipinnalle eikä sitä heti putsaa pois, niin kohta on kiilto hävinny. Muuten, ettei vain olisi se LHM myös vettä liuottavaa niinkuin "oikeilla" hydrauliöljyillä on taipumus.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1665
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1294 kytkin toimii oudosti ?
Niimpä kaikkea ei tiedä joo no autoihin en kyllä ole ikinä vaihellu nesteitä minkään vuosien perioodeilla,yleensä kun jarruremppaa joutuu tekemään ja sylintereitä ilmailee niin sillon tulee nesteetkin vaihettua.
Noista vanhoista autoista on kyl joskus nesteitä sinne säiliöön vaihellu kun on semmosta moskaa ollu ja parista käyttäny pääsylintereitä irti niin on pestykkin kunnola kumien vaihossa.
useimminhan kukaan ei koskaan koske koko jarruosiin kun on pakko ja sit onkin kaikki juntturit ja ilmaruuvit jumissa/poikki.
Mitenlie jarruputket nykysin? entisen emännän Fiiattiin jouduin vaihtamaan kaksputkea kun oli maalatut rautaputket ja jotai ihmemuovia viel päällä,AIVAN korppuja olivat,eipä tainnu olla kun yks alkuperänen putki siinä autossa enää.
Tossa ainakin yks korjaaja tekee putket nykysin jostai kupariseosputkesta niin kestääkin ja voipi taivutella helpommin,pelkkä kuparihan ei sitten käykkään niin ne viisaammat kertoo?
Noista vanhoista autoista on kyl joskus nesteitä sinne säiliöön vaihellu kun on semmosta moskaa ollu ja parista käyttäny pääsylintereitä irti niin on pestykkin kunnola kumien vaihossa.
useimminhan kukaan ei koskaan koske koko jarruosiin kun on pakko ja sit onkin kaikki juntturit ja ilmaruuvit jumissa/poikki.
Mitenlie jarruputket nykysin? entisen emännän Fiiattiin jouduin vaihtamaan kaksputkea kun oli maalatut rautaputket ja jotai ihmemuovia viel päällä,AIVAN korppuja olivat,eipä tainnu olla kun yks alkuperänen putki siinä autossa enää.
Tossa ainakin yks korjaaja tekee putket nykysin jostai kupariseosputkesta niin kestääkin ja voipi taivutella helpommin,pelkkä kuparihan ei sitten käykkään niin ne viisaammat kertoo?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1953
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Case 1394 etukuormaaja toimii - ei toimi - toimii
» 1294:n kytkin katosi?
» Case 1294
» CASE 1294
» Case DB 1294 hydrauliikan lisälohkot
» 1294:n kytkin katosi?
» Case 1294
» CASE 1294
» Case DB 1294 hydrauliikan lisälohkot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa