Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

5 posters

Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  Uka La Joulu 07 2024, 20:19


Ostin hiljattain Case 1694 ja siinä on keulassa tuplapumppu joka pitäisi nyt vaihtaa. Näyttää helpolta ja siihen voi jopa koska purkamatta mitään, mutta mites käytännössä, eli mitä pitää purkaa ja ottaa huomioon sitä vaihtaessa ja mitä kaikkea purkaa? Ajattelin selvitä ilman ylimääräisiä ajoja kylille.
Onko hydra-shifille sama pumppu vai miten tuo toimii? Omistajan käsikirjassa ei hirveästi valoitettu hydrauliikkapuolta muuta kuin käyttövipujen osalta

Uka

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  otsoni La Joulu 07 2024, 20:48

Sivupellit irti, imu- ja paineputket irti. Pumppu on neljällä pultilla kiinikkeessään. Sieltä se muljahtaa oikealle sivulle pois. Mikäli on alkuperäinen englantilainen pumppu, imun ja paineen ruuvit todennäköisesti tuumajengalla.Kuusiokolopultit tarvii tuumakoon avaimen. Italialaiset/turkkilaiset pumput millijengoilla.Uudet O-renkaat imun ja paineen laippoihin. Laturin ja vesipumpun hihnat vaihtoon samallaj jos vähänkin tarvetta. Booriakseli ja pumpun booriholkki voivat myös olla vaihtokunnossa. Kampiakselinpään boori on kestävämpi.Tarvikohan jäähdyttäjän kiinnike hellittää oikealta alaalta?? Tälläisiä tuli mieleen tällä kertaa, pari kk sitten operaation tein.

otsoni

Viestien lukumäärä : 449

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  mattkau La Joulu 07 2024, 22:06

HS:llä on oma pumppu vaihteiston sisällä. Siitä ei tarvitse nyt huolehtia.

Tämä on näin, jos entinen omistaja ei ole keksinyt siihen mitään omia patentteja
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1665
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  outsider Su Joulu 08 2024, 16:40

Pumpun laippoihin:
- 2 x o-rengas 2,62x15,55mm
- 2 x o-rengas 3,53x21.82mm
Näitä löytyy hyvin liikkeistä jotka myyvät stefoja/laakereita/o-renkaita

Tuulettajan hihnat 10x1280 aluperäiset mutta 10x1275 löytyy helpommin jos on hiukka isompi laturi niin voi vaatia 10x1300

Pumppu tulee muistaakseni akselilaippoineen jalustasta läpi eteenpäin

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  Uka Su Joulu 08 2024, 21:13

Pumppu lähtikin hyvin irti ja sain sen helpoiten pois vasemmalta syylärin edestä.

Nykyset hihat oli mitattuna ~1270, eli varmaan just se 1275. Säätövara vesipumpulla ja laturilla noin puolivälissä, eli vastaavaa tilalle kuin mitä olikin.

Kiitti O-renkaiden mitoista. Kummallakin puolella takana on ylimääränen lähtö, eli siihen menee kolmas o-rengas painepuolelle.
Vielä en jaksanut selvittää, että mihin se menee.


Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Putket1

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Putket2

Uka

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  ollikat Su Joulu 08 2024, 21:13

otsoni kirjoitti:Sivupellit irti, imu- ja paineputket irti. Pumppu on neljällä pultilla kiinikkeessään. Sieltä se muljahtaa oikealle sivulle pois. Mikäli on alkuperäinen englantilainen pumppu, imun ja paineen ruuvit todennäköisesti tuumajengalla.Kuusiokolopultit tarvii tuumakoon avaimen. Italialaiset/turkkilaiset pumput millijengoilla.Uudet O-renkaat imun ja paineen laippoihin. Laturin ja vesipumpun hihnat vaihtoon samallaj jos vähänkin tarvetta. Booriakseli ja pumpun booriholkki voivat myös olla vaihtokunnossa. Kampiakselinpään boori on kestävämpi.Tarvikohan jäähdyttäjän kiinnike hellittää oikealta alaalta??  Tälläisiä tuli mieleen tällä kertaa, pari kk sitten operaation tein.

Ainakin itellä oli 3000h ajetussa 1594:ssa booriakseli ja holkit niin kehonossa kunnossa, että nepä ei meinannut lainkaan lähteä irti toisistaan, koska kuluman vuoksi hampaat olivat osin limittäin, ja muualle kertynyt muhju sitten esti sen, että hampaat olisivat liikkuneet toistensa ohi. Tämä siis teki sen, että booriakselin heltiäminen ei ollutkaan ihan niin läpihuutojuttu mitä olisi voinut kuvitella. Keväällä noita osia oli ihan mukavasti Suomestakin saatavilla. kiertokanki.com sivuilta kun tilaa, niin toimittavat oman kokemukseni mukaan varsin ripeästi.

ollikat

David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Koski Tl

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  Uka Su Joulu 08 2024, 21:16

ollikat kirjoitti:
otsoni kirjoitti:Sivupellit irti, imu- ja paineputket irti. Pumppu on neljällä pultilla kiinikkeessään. Sieltä se muljahtaa oikealle sivulle pois. Mikäli on alkuperäinen englantilainen pumppu, imun ja paineen ruuvit todennäköisesti tuumajengalla.Kuusiokolopultit tarvii tuumakoon avaimen. Italialaiset/turkkilaiset pumput millijengoilla.Uudet O-renkaat imun ja paineen laippoihin. Laturin ja vesipumpun hihnat vaihtoon samallaj jos vähänkin tarvetta. Booriakseli ja pumpun booriholkki voivat myös olla vaihtokunnossa. Kampiakselinpään boori on kestävämpi.Tarvikohan jäähdyttäjän kiinnike hellittää oikealta alaalta??  Tälläisiä tuli mieleen tällä kertaa, pari kk sitten operaation tein.

Ainakin itellä oli 3000h ajetussa 1594:ssa booriakseli ja holkit niin kehonossa kunnossa, että nepä ei meinannut lainkaan lähteä irti toisistaan, koska kuluman vuoksi hampaat olivat osin limittäin, ja muualle kertynyt muhju sitten esti sen, että hampaat olisivat liikkuneet toistensa ohi. Tämä siis teki sen, että booriakselin heltiäminen ei ollutkaan ihan niin läpihuutojuttu mitä olisi voinut kuvitella. Keväällä noita osia oli ihan mukavasti Suomestakin saatavilla. kiertokanki.com sivuilta kun tilaa, niin toimittavat oman kokemukseni mukaan varsin ripeästi.

Hyvin näytti olevan booriakselia ja holkkia/laippaa päihin. Jopa IKH:lla oli noita. Omassa ei ollut juurikaan kulumaa ja välystä, joten jatkan noilla, kun ei tuo pumpun vaihto ollutkaan kovin kummonen homma.

Uka

Viestien lukumäärä : 10

ollikat likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  outsider Ma Joulu 09 2024, 10:19

[quote="Uka"]Pumppu lähtikin hyvin irti ja sain sen helpoiten pois vasemmalta syylärin edestä.

Nykyset hihat oli mitattuna ~1270, eli varmaan just se 1275. Säätövara vesipumpulla ja laturilla noin puolivälissä, eli vastaavaa tilalle kuin mitä olikin.

Kiitti O-renkaiden mitoista. Kummallakin puolella takana on ylimääränen lähtö, eli siihen menee kolmas o-rengas painepuolelle.
Vielä en jaksanut selvittää, että mihin se menee.

Taitaapi mennä öljynlauhduttimelle keulaan.
Vaseliinia vain booriakselin molempiin päihin reilusti jos kerta hyvässä kunnossa.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  Uka Ma Joulu 09 2024, 18:07

Pumppu vaihdettu ja näyttäisi toimivan, eikä vuotoja näy missään.

Booriakselin päät rasvasin vähintäänkin riittävästi.

Uka

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta  Empty Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa