Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
5 posters
Sivu 1 / 1
Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
Ostin hiljattain Case 1694 ja siinä on keulassa tuplapumppu joka pitäisi nyt vaihtaa. Näyttää helpolta ja siihen voi jopa koska purkamatta mitään, mutta mites käytännössä, eli mitä pitää purkaa ja ottaa huomioon sitä vaihtaessa ja mitä kaikkea purkaa? Ajattelin selvitä ilman ylimääräisiä ajoja kylille.
Onko hydra-shifille sama pumppu vai miten tuo toimii? Omistajan käsikirjassa ei hirveästi valoitettu hydrauliikkapuolta muuta kuin käyttövipujen osalta
Uka- Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
Sivupellit irti, imu- ja paineputket irti. Pumppu on neljällä pultilla kiinikkeessään. Sieltä se muljahtaa oikealle sivulle pois. Mikäli on alkuperäinen englantilainen pumppu, imun ja paineen ruuvit todennäköisesti tuumajengalla.Kuusiokolopultit tarvii tuumakoon avaimen. Italialaiset/turkkilaiset pumput millijengoilla.Uudet O-renkaat imun ja paineen laippoihin. Laturin ja vesipumpun hihnat vaihtoon samallaj jos vähänkin tarvetta. Booriakseli ja pumpun booriholkki voivat myös olla vaihtokunnossa. Kampiakselinpään boori on kestävämpi.Tarvikohan jäähdyttäjän kiinnike hellittää oikealta alaalta?? Tälläisiä tuli mieleen tällä kertaa, pari kk sitten operaation tein.
otsoni- Viestien lukumäärä : 449
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
HS:llä on oma pumppu vaihteiston sisällä. Siitä ei tarvitse nyt huolehtia.
Tämä on näin, jos entinen omistaja ei ole keksinyt siihen mitään omia patentteja
Tämä on näin, jos entinen omistaja ei ole keksinyt siihen mitään omia patentteja
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1665
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
Pumpun laippoihin:
- 2 x o-rengas 2,62x15,55mm
- 2 x o-rengas 3,53x21.82mm
Näitä löytyy hyvin liikkeistä jotka myyvät stefoja/laakereita/o-renkaita
Tuulettajan hihnat 10x1280 aluperäiset mutta 10x1275 löytyy helpommin jos on hiukka isompi laturi niin voi vaatia 10x1300
Pumppu tulee muistaakseni akselilaippoineen jalustasta läpi eteenpäin
- 2 x o-rengas 2,62x15,55mm
- 2 x o-rengas 3,53x21.82mm
Näitä löytyy hyvin liikkeistä jotka myyvät stefoja/laakereita/o-renkaita
Tuulettajan hihnat 10x1280 aluperäiset mutta 10x1275 löytyy helpommin jos on hiukka isompi laturi niin voi vaatia 10x1300
Pumppu tulee muistaakseni akselilaippoineen jalustasta läpi eteenpäin
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
Pumppu lähtikin hyvin irti ja sain sen helpoiten pois vasemmalta syylärin edestä.
Nykyset hihat oli mitattuna ~1270, eli varmaan just se 1275. Säätövara vesipumpulla ja laturilla noin puolivälissä, eli vastaavaa tilalle kuin mitä olikin.
Kiitti O-renkaiden mitoista. Kummallakin puolella takana on ylimääränen lähtö, eli siihen menee kolmas o-rengas painepuolelle.
Vielä en jaksanut selvittää, että mihin se menee.
Nykyset hihat oli mitattuna ~1270, eli varmaan just se 1275. Säätövara vesipumpulla ja laturilla noin puolivälissä, eli vastaavaa tilalle kuin mitä olikin.
Kiitti O-renkaiden mitoista. Kummallakin puolella takana on ylimääränen lähtö, eli siihen menee kolmas o-rengas painepuolelle.
Vielä en jaksanut selvittää, että mihin se menee.
Uka- Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
otsoni kirjoitti:Sivupellit irti, imu- ja paineputket irti. Pumppu on neljällä pultilla kiinikkeessään. Sieltä se muljahtaa oikealle sivulle pois. Mikäli on alkuperäinen englantilainen pumppu, imun ja paineen ruuvit todennäköisesti tuumajengalla.Kuusiokolopultit tarvii tuumakoon avaimen. Italialaiset/turkkilaiset pumput millijengoilla.Uudet O-renkaat imun ja paineen laippoihin. Laturin ja vesipumpun hihnat vaihtoon samallaj jos vähänkin tarvetta. Booriakseli ja pumpun booriholkki voivat myös olla vaihtokunnossa. Kampiakselinpään boori on kestävämpi.Tarvikohan jäähdyttäjän kiinnike hellittää oikealta alaalta?? Tälläisiä tuli mieleen tällä kertaa, pari kk sitten operaation tein.
Ainakin itellä oli 3000h ajetussa 1594:ssa booriakseli ja holkit niin kehonossa kunnossa, että nepä ei meinannut lainkaan lähteä irti toisistaan, koska kuluman vuoksi hampaat olivat osin limittäin, ja muualle kertynyt muhju sitten esti sen, että hampaat olisivat liikkuneet toistensa ohi. Tämä siis teki sen, että booriakselin heltiäminen ei ollutkaan ihan niin läpihuutojuttu mitä olisi voinut kuvitella. Keväällä noita osia oli ihan mukavasti Suomestakin saatavilla. kiertokanki.com sivuilta kun tilaa, niin toimittavat oman kokemukseni mukaan varsin ripeästi.
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
ollikat kirjoitti:otsoni kirjoitti:Sivupellit irti, imu- ja paineputket irti. Pumppu on neljällä pultilla kiinikkeessään. Sieltä se muljahtaa oikealle sivulle pois. Mikäli on alkuperäinen englantilainen pumppu, imun ja paineen ruuvit todennäköisesti tuumajengalla.Kuusiokolopultit tarvii tuumakoon avaimen. Italialaiset/turkkilaiset pumput millijengoilla.Uudet O-renkaat imun ja paineen laippoihin. Laturin ja vesipumpun hihnat vaihtoon samallaj jos vähänkin tarvetta. Booriakseli ja pumpun booriholkki voivat myös olla vaihtokunnossa. Kampiakselinpään boori on kestävämpi.Tarvikohan jäähdyttäjän kiinnike hellittää oikealta alaalta?? Tälläisiä tuli mieleen tällä kertaa, pari kk sitten operaation tein.
Ainakin itellä oli 3000h ajetussa 1594:ssa booriakseli ja holkit niin kehonossa kunnossa, että nepä ei meinannut lainkaan lähteä irti toisistaan, koska kuluman vuoksi hampaat olivat osin limittäin, ja muualle kertynyt muhju sitten esti sen, että hampaat olisivat liikkuneet toistensa ohi. Tämä siis teki sen, että booriakselin heltiäminen ei ollutkaan ihan niin läpihuutojuttu mitä olisi voinut kuvitella. Keväällä noita osia oli ihan mukavasti Suomestakin saatavilla. kiertokanki.com sivuilta kun tilaa, niin toimittavat oman kokemukseni mukaan varsin ripeästi.
Hyvin näytti olevan booriakselia ja holkkia/laippaa päihin. Jopa IKH:lla oli noita. Omassa ei ollut juurikaan kulumaa ja välystä, joten jatkan noilla, kun ei tuo pumpun vaihto ollutkaan kovin kummonen homma.
Uka- Viestien lukumäärä : 10
ollikat likes this post
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
[quote="Uka"]Pumppu lähtikin hyvin irti ja sain sen helpoiten pois vasemmalta syylärin edestä.
Nykyset hihat oli mitattuna ~1270, eli varmaan just se 1275. Säätövara vesipumpulla ja laturilla noin puolivälissä, eli vastaavaa tilalle kuin mitä olikin.
Kiitti O-renkaiden mitoista. Kummallakin puolella takana on ylimääränen lähtö, eli siihen menee kolmas o-rengas painepuolelle.
Vielä en jaksanut selvittää, että mihin se menee.
Taitaapi mennä öljynlauhduttimelle keulaan.
Vaseliinia vain booriakselin molempiin päihin reilusti jos kerta hyvässä kunnossa.
Nykyset hihat oli mitattuna ~1270, eli varmaan just se 1275. Säätövara vesipumpulla ja laturilla noin puolivälissä, eli vastaavaa tilalle kuin mitä olikin.
Kiitti O-renkaiden mitoista. Kummallakin puolella takana on ylimääränen lähtö, eli siihen menee kolmas o-rengas painepuolelle.
Vielä en jaksanut selvittää, että mihin se menee.
Taitaapi mennä öljynlauhduttimelle keulaan.
Vaseliinia vain booriakselin molempiin päihin reilusti jos kerta hyvässä kunnossa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947
Vs: Case 1694 hydraulipumpun vaihto keulalta
Pumppu vaihdettu ja näyttäisi toimivan, eikä vuotoja näy missään.
Booriakselin päät rasvasin vähintäänkin riittävästi.
Booriakselin päät rasvasin vähintäänkin riittävästi.
Uka- Viestien lukumäärä : 10
Similar topics
» Case 1694 lämpösulake
» Case 1694
» case 1694 hs.
» myydään case 1694
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
» Case 1694
» case 1694 hs.
» myydään case 1694
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa