Case 1694 lämpösulake
+3
Tessu
jusape
Uka
7 posters
Sivu 1 / 1
Case 1694 lämpösulake
Kerran tämä laite oli sähkötön ja syylliseksi paljastui lämpösula, tai ainakin sellaisella nimellä se on sähkökaaviossa.
![Case 1694 lämpösulake Lamposulake](https://2img.net/h/kotona.org/file/lamposulake.jpeg)
Kyseessä tämän näköinen palikka. Mittarin mukaan ei tullut mitään läpi ja kun näytin navoille ruuvaria, niin pienen kipinöinnin säestyksessä se on alkanut toimia siitä lähtien normisti.
Mikä tuo palikka oikeasti on ja onko haittaa jos sen poistaa kokonaan? Yleensä lämpösulakkeita on tullut vastaan ihan muualla ja normi sulakkeenkin ymmärrän. Tuohon tulee akulta laturin kautta sähköt ja jatkuu siitä edelleen eri kuormille.
![Case 1694 lämpösulake Lamposulake](https://2img.net/h/kotona.org/file/lamposulake.jpeg)
Kyseessä tämän näköinen palikka. Mittarin mukaan ei tullut mitään läpi ja kun näytin navoille ruuvaria, niin pienen kipinöinnin säestyksessä se on alkanut toimia siitä lähtien normisti.
Mikä tuo palikka oikeasti on ja onko haittaa jos sen poistaa kokonaan? Yleensä lämpösulakkeita on tullut vastaan ihan muualla ja normi sulakkeenkin ymmärrän. Tuohon tulee akulta laturin kautta sähköt ja jatkuu siitä edelleen eri kuormille.
Uka- Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1694 lämpösulake
Automaattisulake. Toinen sulake on mittaritaulun sähkönsyötölle, ja toinen ohjaamon katon ( lasinpyyhin, radio yms ) sähkönsyöttö.
Nuo suojaa mahdollisilta syöttöjohtojen puhkinirhautumisen oikosululta.
Nuo suojaa mahdollisilta syöttöjohtojen puhkinirhautumisen oikosululta.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2976
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1694 lämpösulake
Miten tuota pitäisi käyttää tai oikeaoppisesti nollata muuten kuin ruuvarilla? Voisin ton jossain vaiheessa korvata nykyaikaisemmalla samalla kun uusin sähköjä,
Uka- Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1694 lämpösulake
Eikös lämpösulake katkase virrat kun liuskat lämpiää ja palautuu kun jäähtyy,nyt jääny sitte vaiheeseen eikä palautunu.
Tuommosia olen nähny ainakin Klixontyyppisiä oli ennen jokaisessa pakastin ja jääkaapissa.
Aika outoa on kyllä traktorin hytissä nuo koska vikaahan nuo ei poista,jos vaikka se + on siinä runkoon hankautunu niin siinä se on edelleenkin eikä itekseen poistu,kunnon sulakekkin olis varmaan turvallisempi nykyään jo...
Tojotissahan oli poikkipalavat pääsulakkeet autoisa jo aikaa sitten.
Tuommosia olen nähny ainakin Klixontyyppisiä oli ennen jokaisessa pakastin ja jääkaapissa.
Aika outoa on kyllä traktorin hytissä nuo koska vikaahan nuo ei poista,jos vaikka se + on siinä runkoon hankautunu niin siinä se on edelleenkin eikä itekseen poistu,kunnon sulakekkin olis varmaan turvallisempi nykyään jo...
Tojotissahan oli poikkipalavat pääsulakkeet autoisa jo aikaa sitten.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1954
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1694 lämpösulake
Voiskohan tässä olla syy satunnaisiin starttiongelmiinkin. Välillä startin solenoidi ei vedä ja vaatii muutaman yrityksen. Virtalukko on jo joskus käyty läpi ja vaidekepin kytkin.
Uka- Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1694 lämpösulake
Mahdollista kyllä.
Ei ole omaa kokemusta, mutta olen kuullut starttiongelmista, jotka on poistuneet tuo sulake ohittamalla.
Ei ole omaa kokemusta, mutta olen kuullut starttiongelmista, jotka on poistuneet tuo sulake ohittamalla.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2976
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1694 lämpösulake
Uka kirjoitti:Voiskohan tässä olla syy satunnaisiin starttiongelmiinkin. Välillä startin solenoidi ei vedä ja vaatii muutaman yrityksen. Virtalukko on jo joskus käyty läpi ja vaidekepin kytkin.
Vika on yleensä siinä laattaliitinherätejohdossa joka tulee solenoidin vasempaan yläkulmaan. Ei saa kunnolla kosketusta.
Monet ovat korvanneet virta-avain käynnistyksen painonapilla: herätejohto ja solenoidin virtajohto vain painonapille.Virtalukko jää paikoilleen
Olen itsekin yhden virtalukon turhaan vaihtanut
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947
Vs: Case 1694 lämpösulake
Niin eikös sitä lattaliitin johtoa voi korjata tai kokonaan vaihtaa uuteen ettei nappeja tarvi laitella jos ei alumperin ole?
Ei vika poistu minnekkään jos ei lukon starttikohdassa vikaa ole?
Lukollehan tulee virta ja kun käännetään avainta se menee siihen startin liittimeen joka taas yhdistää virrat akusta ja alkaa pyöriä,ei tuossa montaa paikkaa ole missä vika voi olla.
Samoin nuo toimi autoissakin ja aika havoin oli virtalukko risa,yleensä vika johdoissa tai itse solenoidissa tai jopa startissakin pahimmillaan.
Ei vika poistu minnekkään jos ei lukon starttikohdassa vikaa ole?
Lukollehan tulee virta ja kun käännetään avainta se menee siihen startin liittimeen joka taas yhdistää virrat akusta ja alkaa pyöriä,ei tuossa montaa paikkaa ole missä vika voi olla.
Samoin nuo toimi autoissakin ja aika havoin oli virtalukko risa,yleensä vika johdoissa tai itse solenoidissa tai jopa startissakin pahimmillaan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1954
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1694 lämpösulake
Tessu kirjoitti:Niin eikös sitä lattaliitin johtoa voi korjata tai kokonaan vaihtaa uuteen ettei nappeja tarvi laitella jos ei alumperin ole?
Ei vika poistu minnekkään jos ei lukon starttikohdassa vikaa ole?
Lukollehan tulee virta ja kun käännetään avainta se menee siihen startin liittimeen joka taas yhdistää virrat akusta ja alkaa pyöriä,ei tuossa montaa paikkaa ole missä vika voi olla.
Samoin nuo toimi autoissakin ja aika havoin oli virtalukko risa,yleensä vika johdoissa tai itse solenoidissa tai jopa startissakin pahimmillaan.
Juu voi johdon korjata. Joko uusi laattaliitin tai pätkä uutta johtoa ja laattaliitin.
CRC:llä myös pärjää vähän aikaa.
Mutta vika on tosiaan tuo liitos.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1947
Vs: Case 1694 lämpösulake
Minun mielestä tämän tarinan ihmettelyn aihe ja opetus ei ole se osaako korjata johdon vaan se, että löytää ja ymmärtää vikapaikan. Näitähän tapauksia on vaikka ja kuinka, yritetään ymmärtämättä korjata väärästä paikasta. Yksi klassinen on, nostolaitteen jumittaminen ylös. Kysellään vaikka kuinka ja kiukutellaankin kuinka huono Taavetin nostolaite on, vaikka on itse lipsauttanut nostolaitteen säpin päälle
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1665
Paikkakunta : Saarijärvi
PeetuPoika likes this post
Vs: Case 1694 lämpösulake
Johtoliittimen ja johtosarjan yms kontaktien kattava läpikäyntihän on sellainen ihan normaali, ja aivan ensimmäisenä tehtävä toimenpide, melkein missä vaan hieman epämääräisessä / toisaikaisessa sähköviassa.
Siis sellaiset peruslähtökohdat on aina ensin tarkistettava, että ne ovat kunnossa, ennen muita toimenpiteitä.
Siis sellaiset peruslähtökohdat on aina ensin tarkistettava, että ne ovat kunnossa, ennen muita toimenpiteitä.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2976
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1694 lämpösulake
Juurikin näi,monet turhat osat olen nähny vaihettavan kun onkin vika olli vaan johdossa tai liitoksessa.virtalukko yksi niistä kun startti vaan naksuu,jos kerta naksuu niin virtahan sinne jo tulee.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1954
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1694 lämpösulake
DB:ssä oli aikoinaan yksi niksipaikka kun sähköt alkoivat toimia huonosti. Niissä malleissa, joissa on akku keulalla, on maajohto kiinni ilmanputsarin telineessä. Tunnetaan tapauksia, että se maajohdon liitos on ottanut ruostetta ja kasvattanut vastusta, mutta toinen, vaikeammin havaittava kohde on telineen ja traktorin keulavalun välinen pulttiliitos. Se voi päälle päin näyttää "aika hyvältä" mutta pystyy olemaan syypää siihen, että esim. startti pyörittää jotenkin laiskasti. Vertailukohta löytyy tietysti jos kokeilee antaa apukaapeleilla virtaa suoraan starttimoottorille ja solenoidille.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5112
Vs: Case 1694 lämpösulake
Juuri näin,yleensä kannattaakin vetää maakaapeli suoraan runkoon,itte tein 850 telineen akulle oikealle sivulle,nyt on lyhyt maakaapeli eikä starttikaapelikaan ole pituudella pilattu.
Ne kahdenakun kaapelit oli aina sellasia arvoituksia että miten virtajuoksi ja siihen päälle ne peltiset kannet jotka kivasti hitsasi kenkiin,meillä ne sai heti lähdöt jo aikoinaan ja 900 niitä ei tullu edes mukana enää.
Ne kahdenakun kaapelit oli aina sellasia arvoituksia että miten virtajuoksi ja siihen päälle ne peltiset kannet jotka kivasti hitsasi kenkiin,meillä ne sai heti lähdöt jo aikoinaan ja 900 niitä ei tullu edes mukana enää.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1954
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1694 lämpösulake
erkki kirjoitti:DB:ssä oli aikoinaan yksi niksipaikka kun sähköt alkoivat toimia huonosti. Niissä malleissa, joissa on akku keulalla, on maajohto kiinni ilmanputsarin telineessä. Tunnetaan tapauksia, että se maajohdon liitos on ottanut ruostetta ja kasvattanut vastusta, mutta toinen, vaikeammin havaittava kohde on telineen ja traktorin keulavalun välinen pulttiliitos. Se voi päälle päin näyttää "aika hyvältä" mutta pystyy olemaan syypää siihen, että esim. startti pyörittää jotenkin laiskasti. Vertailukohta löytyy tietysti jos kokeilee antaa apukaapeleilla virtaa suoraan starttimoottorille ja solenoidille.
Ainakin 1410 ja xx90/94 sarjalaisissa, akku kun on keulalla, akun maattokaapeli menee suoraan etukehtoon.
Ja se rakonen / kaapelin kiinnityspultti osaa kyllä ruostetta kerätä pintojen väliin - vaikka päällepäin näyttääkin oikeinkin hyvältä.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2976
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1694 lämpösulake
Itellä ehkä mennyt "säppi" päälle, tosin en kyseistä vipua löydä, mutta olisko se mahdollisen 1490 malli kyseessä.mattkau kirjoitti:Minun mielestä tämän tarinan ihmettelyn aihe ja opetus ei ole se osaako korjata johdon vaan se, että löytää ja ymmärtää vikapaikan. Näitähän tapauksia on vaikka ja kuinka, yritetään ymmärtämättä korjata väärästä paikasta. Yksi klassinen on, nostolaitteen jumittaminen ylös. Kysellään vaikka kuinka ja kiukutellaankin kuinka huono Taavetin nostolaite on, vaikka on itse lipsauttanut nostolaitteen säpin päälle
PeetuPoika- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 83
Vs: Case 1694 lämpösulake
Ei ole moista enää noissa uudemmissa, lähinnä punaiset taavetit, myös ehkä ihan alkupään ? valkoiset, muttei enää -70 lukulaisissa kaiketi ole enää lukitusta.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2976
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1694 lämpösulake
Alkupään DB:ssä nostolaitteen mekaaninen lukitus oli "kiväärin lukkoa" muistuttava vipu, jolla lukittiin nostoakseli runkoon. Se korvattiin kierettävällä, rihlatulla nupilla implematiceissa. Selectamaticeissa rihlattu nuppi korvattiin nostoakselin oikeassa päässä sijainneella sirpin muotoisella vivulla, joka säilyi siihen sakka kun korkeat Sekura -hytit korvasivat Ylö -ohjaamot ja tuo kuunsirppi korvattiin vipusella, jota käytettiin ohjaamosta käsin erillisellä vipusella. Ellen ihan väärin muista, niin tuo lukko oli vielä 90-sarjalaisissakin ainakin sarjan alkupään koneissa. 1410:ssä ja 1690:ssä on nostoakselin laakerointi erilainen kuin pienemmissä malleissa eikä niissä tainnut olla mekaanista lukitusta lainkaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5112
Vs: Case 1694 lämpösulake
Hyvin pitkälle on kuin Erkki kirjoittaa, paitsi että tuo säppi on nostoakselin vasemman pään laakeripukissa, ajatus-/kirjoitusvirhe siinä.
Minulla nyt on vain oma havainto vuoden 1974 kakstoistakympistä, missä tämä kuunsirppisäppi on vielä olemassa. Ilmeisesti kanttiSekuraan tuotiin sen käyttö penkin vasemmalle puolelle pyöreällä puikolla, missä 90 asteen mutka päässä. Vielä 90-sarjalaisten varaosakuvastossa on laakeripukissa osat lukitukselle. 1290 mallissa sarjanumerosta 11051526 ja 1390 mallissa numerosta 11122081 lähtien rakenne muuttuu ja oletettavasti silloin nämä osat lähtee pois.
Mielenkiintoinen yksityiskohta, vanhemmissa - Cropmaster, 25- ja 30-malleissa on kiväärinlukkosalpa tai ainakin sille paikka myös nostoakselin oikeassa päässä, millä nostolaite saadaan lukittua ala-asentoon. Ainakin kaksviitosen käyttöohjeessa on tästä maininta ja kerrotaan, ettei sitä tulisi koskaan käyttää, kun voi jotain rikkoutua
Minulla nyt on vain oma havainto vuoden 1974 kakstoistakympistä, missä tämä kuunsirppisäppi on vielä olemassa. Ilmeisesti kanttiSekuraan tuotiin sen käyttö penkin vasemmalle puolelle pyöreällä puikolla, missä 90 asteen mutka päässä. Vielä 90-sarjalaisten varaosakuvastossa on laakeripukissa osat lukitukselle. 1290 mallissa sarjanumerosta 11051526 ja 1390 mallissa numerosta 11122081 lähtien rakenne muuttuu ja oletettavasti silloin nämä osat lähtee pois.
Mielenkiintoinen yksityiskohta, vanhemmissa - Cropmaster, 25- ja 30-malleissa on kiväärinlukkosalpa tai ainakin sille paikka myös nostoakselin oikeassa päässä, millä nostolaite saadaan lukittua ala-asentoon. Ainakin kaksviitosen käyttöohjeessa on tästä maininta ja kerrotaan, ettei sitä tulisi koskaan käyttää, kun voi jotain rikkoutua
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1665
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1694 lämpösulake
Ainakin vielä -61 850 Implematicissa on se kiväärinlukko,tuosta uudemmissa kai sitten rihlattunuppi...
900 oli se paikka mutta kiväärinlukkoa ei muistaakseni meillä ollu siinä paikallaan? tuo tais olla vuodelta -58
900 oli se paikka mutta kiväärinlukkoa ei muistaakseni meillä ollu siinä paikallaan? tuo tais olla vuodelta -58
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1954
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
![-](https://2img.net/i/empty.gif)
» Myyty: Case / Case International 1694 syöttöpumppu
» Case 1694
» case 1694 hs.
» 1694 HS-84
» 1694 carraro vetoakseliremppa
» Case 1694
» case 1694 hs.
» 1694 HS-84
» 1694 carraro vetoakseliremppa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa